Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Anatomiye Giriş ve Temel Kavramlar, Bölgesel Anatomi ve Vücudumuzun Bölgeleri, İnsan Vücudu Organizasyonu ve Sistemler Hakkında Genel Bilgi |
|
2) |
Kas İskelet Sistemi Anatomisi: Kemik |
|
3) |
Kas İskelet Sistemi Anatomisi: Kemik |
|
4) |
Kas İskelet Sistemi Anatomisi: Kas-Eklem |
|
5) |
Kas İskelet Sistemi Anatomisi: Kas-Eklem |
|
6) |
Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi |
|
6) |
Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi |
|
7) |
Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi |
|
8) |
Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılar |
|
9) |
Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi |
|
10) |
Endokrin Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi |
|
11) |
Merkezi Sinir Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi |
|
12) |
Periferik Sinir Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi |
|
13) |
Otonom Sinir Sistemi, Duyu Organları |
|
14) |
Ürogenital Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology).
2. Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 19934-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
3. Palme Anatomi Temel Ders Kitabı - Anne M. Gilroy Palme Akademik Yayınları.
4. Prometheus Anatomi Atlası.
5. Lecturer notes
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology).
2. Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 19934-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
3. Palme Anatomi Temel Ders Kitabı - Anne M. Gilroy Palme Akademik Yayınları.
4. Prometheus Anatomi Atlası.
5. Lecturer notes
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
4 |
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
4 |
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
4 |
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
4 |
6) |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
4 |