ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ PROGRAMI (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TRD 102
Ders İsmi: Türk Dili II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. HAKAN NAYMAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; Yükseköğrenimini tamamlamış olan her gence, ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmek; dil-düşünce bağlantısı açısından, yazılı ve sözlü ifade vasıtası olarak, Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmek; öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dili hâkim kılmak ve ana dili bilincine sahip gençler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği: Bu dersler; yazım ve noktalama kurallarını ve örneklerini, anlatım, üslup ve özelliklerini, anlatım biçimleri ve örneklerini, anlatım bozukluklarını ve örneklerini, paragraf, paragrafın yapısı, türleri, özellikleri ve paragrafta düşünceyi geliştirme yöntemlerini, kompozisyonla ilgili genel bilgileri, yazılı kompozisyon türlerini (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar), yazılı kompozisyon türlerini (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazıları, diğer yazılı anlatım türleri), sözlü kompozisyon türlerini (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri), sözlü kompozisyon türlerini (Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri), Türk ve Dünya Edebiyatları’ndan ve düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlerden yararlanılarak öğrencinin doğru, güzel konuşma ve yazma yeteneğinin geliştirilmesini ve bununla ilgili uygulamaları içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İmlâ kurallarını uygulayabilir.
2) Noktalama işaretlerini uygulayabilir.
3) Duygularını, düşüncelerini, bilgilerini, beklentilerini, yaşadıklarını, sözlü ve yazılı anlatabilir.
4) Öğrenciler meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanabilir.
5) Öğrencilerin sözcük dağarcığı geliştirilir.
6) Fikirlerini maksadına göre en mükemmel şekilde sözlü veya yazılı olarak ifade edilebilir.
7) Yazılı ve sözlü anlatım türlerini uygulayabilir.
8) Türkçe bilim, sanat ve kültür yayınlarını okuyup anlayabilir.
9) Türk ve dünya edebiyatı ile düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinleri okuyup inceleyebilir ve karşılaştırabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı. Yazım kuralları ve örnekleri
2) Noktalama işaretleri ve örnekleri
3) Anlatım, üslup ve özellikleri
4) Expression forms and examples
5) Türkçede genel anlatım bozuklukları ve örnekleri
6) Paragraf, paragrafın yapısı, türleri, özellikleri ve paragrafta düşünceyi geliştirme yöntemleri
7) Kompozisyonla ilgili genel bilgiler
8) Ara sınav
9) Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması
10) Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar)
10) Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar)
11) Types of written composition (Expressing opinion, review writings, other types of written expression)
12) Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri)
13) Sözlü kompozisyon türleri (Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri)
14) Türk ve Dünya Edebiyatları’ndan ve düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlerden yararlanılarak öğrencinin doğru, güzel konuşma ve yazma yeteneğinin geliştirilmesi ve bununla ilgili uygulamalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: AKYÜZ, Çiğdem (2010). Manas Destanı’nda Alp Kadın Tipi, Mukaddime Sayı: 1.
ARICI, Ali Fuat (2004). Tür Özellikleri ve Tarihlerine Göre Türk ve Dünya Masalları, A.Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi sayı:26, Erzurum.
ATAY, Falih Rıfkı (2004). Çankaya, Pozitif Yay. İstanbul.
BANG, W. ARAT, R. Rahmeti (1936). Oğuz Kağan Destanı, Burhaneddin Basımevi, İstanbul.
BORATAV, Pertev Naili (1984). Köroğlu Destanı, Adam Yayıncılık, İstanbul.
BOZ, Erdoğan (2005).Türk Dili I-II, Afyon Eğitim Sağlık ve Bilimsel Araştırma Vakfı Yayınları, Afyonkarahisar.
ÇAĞBAYIR, Yaşar (2007). Ötüken Türkçe Sözlük1-5, Ötüken Yayınları, İstanbul.
ELÇİN, Şükrü (1963). Atların Doğuşları İle İlgili Efsaneler, Türk Folklor Araştırmaları, İstanbul.
ELÇİN, Şükrü(1986). Halk Edebiyatına Giriş, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara
ERGİN, Muharrem (2008). Dede Korkut Kitabı, 41. Baskı, Boğaziçi Yayınları, İstanbul.
DİLÇİN,Cem (1995).Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.
Güzel Yazılar Şiirler, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara 1997.
KAPLAN,Mehmet(2001).Şiir Tahlilleri II, Dergah Yayınları, İstanbul.
KAPLAN, Mehmet (2005). Oğuz Kağan-Oğuz Han Destanı, Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar 3, Tip Tahlilleri, Dergâh Yayınları, İstanbul, s.11-25.
KARAALİOĞLU, Seyit Kemal(1983). Ansiklopedik Edebiyat Sözlüğü, İnkılap ve Aka Kitabevleri, İstanbul.
KARAALİOĞLU(1995) Seyit Kemal, Sözlü/Yazılı Kompozisyon Konuşmak ve Yazmak Sanatı, İnkılâp Kitabevi,26. Baskı İstanbul.
KAVCAR, Cahit, Ferhan OĞUZKAN, AKSOY (2004). Yazılı ve Sözlü Anlatım, Anı Yay. 5.Baskı, Ankara.
KÖPRÜLÜ, M. Fuad (2002). Selçukîler Zamanında Anadolu’da Türk Medeniyeti, Milli Tetebbûlar Mecmuası, C.II, No:5, s.214.
KÜÇÜK,Sebahattin, (1994).Bâkî Divanı, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.
MADEN, Sedat (2008). Türk Edebiyatında Seyahatnameler ve Gezi Yazıları, A.Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi Sayı 37 Erzurum.
ÖGEL, Bahaeddin (1971). Türk Mitolojisi, Ankara.
PİLANCI,Hülya (editör),(2006).Türk Dili, Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1473, Açık Öğretim Fakültesi Yayını No: 786, Eskişehir.
SARI,Mehmet( 2011).Türk Dili Ders Kitabı, Okutman Yayıncılık, Ankara.
TEZEL, Naki (1997). Türk Masalları I-II, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara.
TOLKİEN, J.R.R. (1999). Peri Masalları Üzerine (Çeviri: Serap Erincin), Altıkırkbeş
Yayınları, İstanbul.
YARDIMCI, Mehmet (2007). Destanlar, Ürün Yayınları, Ankara.
Öğretim Elemanı Ders Notları, Powerpoint Sunuları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ara Sınavlar 1 8 8
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 60